Vanredno stanje – problem u najavi

Ovih dana svakako najaktuelnije pitanje je pitanje širenja virusa Covid-19, koji i jeste svakako uzročnik mnogih vanrednih okolnosti u kojima smo se svi zajedno našli.

Proglašenje vanrednog stanja svakako je donelo niz pratećih problema kako u našim životima i svakodnevnom funkcionisanju tako i u poslovnom smislu remeteći nam već zacrtanje planove i želje.

Posao kojim se mi bavimo svakako jeste posao u kome postoji niz nepredvidjenih okolnosti i problema koji mogu nastati kako kod nas tako i u čitavom svetu a koje mogu drastično poremetiti i otežati naše poslovanje i mogućnost uticaja na moguća dešavanja.

Avio prevoz u vanrednom stanju

Ono što je važno napomenuti jeste da se kod avio prevoza mnogo toga razlikuje u odnosu na neki drugi vid prevoza kao što je autobuski prevoz, putovanje vozom, automobilom i sl.

Kod avio prevoza postoje striktne procedure i ograničenja koja regulišu ponašanje svih nas, Te procedure jesu smernice koje smo kao putnici dužni da poštujemo prilikom putovanja avionom. Bitno je znati da i avio kompanije kod uvođenja vanrednog stanja imaju mnogo problema oko realizacije planova i reda letenja pa je neminovnost da se u tim situacijama pojave kašnjenja, otkazivanja letova i preusmeravanja na druge aerodrome u odnosu na planirani aerodrom za sletanje. 

Kao neko ko se bavi turističkim uslugama pa i prodajom avio karata svakodnevno se trudimo da ispratimo sve te nastale promene i otkaze od strane avio kompanija u vremenu vanrednog stanja i da o istim obavestimo sve naše klijente, odnosno da u trenutku imamo pravu informaciju u vezi sa svakim konkretnim letom. To svakako nije lako i naravno da predstavlja problem naročito u trenutku kada se iz dana u dan menjaju ograničnja i mere koje uvodi Vlada naše zemlje ali i Vlade mnogih drugih zemalja.

 

Informacije iz našeg iskustva

 

Većina avio kompanija ima problema ovih dana. Svakodnevno se situacija menja, pa samim tim dolazi do velikog broja izmena u redu letenja.

Zamisao ovog teksta jeste da vam ovde damo informacije za tri avio kompanije kod kojih imamo najveći broj problema ovih dana, a to su Air Serbia, Wizz Air i Ryanair.

1. AIR SERBIA

Letovi ove kompanije usklađuju se iz sata u sat, a u zavisnosti od donešenih mera u zemljama koje su pogođene virusom COVID-19. Avio kompanija na svom sajtu ima objavljen spisak otkazanih letova za naredni period, ali mi verujemo da spisak nije konačan i da će shodno situaciji biti izmenjen.

Jedna od najbitnijih stvari ukoliko imate kupljenu avio kartu Er Srbije, jeste da budete obavešteni o tome da li će let biti realizovan ili je došlo do otkazivanja. Ukoliko let nije otkazan, a termin putovanja je već za dan ili dva, vrlo je verovatno da će let biti realizovan. U toj situaciji, avio kompanija očekuje da se vi kao putnik regularno pojavite na aerodromu. Napominjemo da ovih dana avio kompanije nisu pridavale važnosti to da li putnik može da napusti zemlju iz koje kreće i da li može da udje u zemlju u kojoj sleće. Upravo ovo se pokazalo kao jedan od najvećih problema u predhodnih dana. 

U slučaju kada je došlo do otkazivanja leta od strane Er Srbije, putnici sa važećim kartama mogu ostvariti pravo eventualne zamene karte za neki drugi termin ili povraćaj novca. Kod Er Srbije, rok za povraćaj novca je 30 dana u regularnim uslovima, a mi se nadamo da je isto toliko potrebno i u uslovima vanrednog stanja.

 2. WIZZ AIR

Kada je reč o kompaniji Wizz Air uglavnom je situacija slična kao i kod Er Srbije. Iz dana u dan dolazi do izmena u redu letenja, kao i do otkazivanja pojedinih letova. Pravo na povraćaj novca putnik može ostvariti samo ukoliko je kompanija izvršila otkazivanje leta. Ukoliko je putnik taj koji želi da otkaže svoj let, kompanija primenjuje važeće uslove poslovanja u kojima je predviđeno da ne postoji povraćaj novca za rezervacije koje se otkažu na zahtev putnika.

Wizz AIr je predvideo rok od 15 radnih dana za povraćaj novca, međutim naše iskustvo pokazalo je da kompanija ne vraća identičan iznos koji je bio prilikom uplate. Iznos prilikom povraćaja umanjen je za određene troškove (provizija banke, provizija međunarodnih transakcija i sl.).

Ono što je važno kada je reč o WIZZ AIR-u, u slučaju otkazivanja leta izuzetno je važno da putnici budu u komunikaciji sa nama kako bi smo u određenom roku mogli podneti zahtev za refundaciju karte. Nakon isteka roka od 24h po otkazivanju, kompanija nam ne dozvoljava mogućnost online podnošenja zahteva što čitavu proceduru može dodatno zakomplikovati.

3. RYANAIR

Kao i predhodne dve kompanije, RYANAIR takođe iz sata u sat usklađuje svoju satnicu i red letenja. Za letove koji će se izvršiti kompanija ne dozvoljava otkazivanje od strane putnika i povraćaj novca u tom slučaju. U slučaju otkaza od strane kompanije, uslovi poslovanja RYANAIR-a omogućavaju povraćaj novca u roku od 7 radnih dana. Procedura je jednostavnija, a prilikom povraćaja novca vraća se celokupni iznos.

I kod RYANAIR-a je važna komunikacija između putnika i agencije kako bi se zahtev za refundaciju podneo u skladu sa rokovima kompanije.

šta uraditi

Korak 1

Naš je savet da se dobro raspitate da li u ovom trenutku možete da udjete u zemlju u koju nameravate da otputujete i da li možete da napustite zemlju iz koje putujete. Proverite svoja putna dokumenta. Proverite uslove boravka u zemlji u koju putujete i šta vas tamo očekuje u trenutnoj situaciji vanrednih mera.

Korak 2

Kontaktirajte nas na naš dežurni telefon 069/ 76-23-13, i sa nama proverite kakvo je trenutno stanje vaše rezervacije. Mi ćemo vam dati smernice i tačne informacije koje imamo u datom trenutku kao i savet šta da uradite.

Korak 3

Odlučite. Sagledajte sve činjenice koje su vam na raspolaganju u datom trenutku. Donesite odluku ne obazirući se na to što ste platili kartu, i koliko ona košta. Razmislite o svim opcijama i budite racionalni u trenutku kada je u celom svetu nepredvidiva situacija.

Za dodatne informacije stojimo na raspolaganju

STAR TRAVEL

+381 69 76 23 13

info@startravelnis.rs